Szyfrowane wyszukiwanie Google

Szyfrowanie zapytań - Google SSLW październiku ubiegłego roku Google poinformowało o domyślnym włączeniu szyfrowania SSL dla użytkowników zalogowanych w Google.com. Szyfrowane wyszukiwanie oznacza, że szyfrowane są zarówno zapytania wysyłane do wyszukiwarki, jak i strony z wynikami wyszukiwania przesyłane do przeglądarki. Pod koniec roku umożliwiono użytkownikom w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji korzystanie z zaszyfrowanego wyszukiwania poprzez przejście do wersji SSL wyszukiwarki (URL z przedrostkiem https://).

 

SSL nie tylko w Google.com

 
Google poinformowało, że szyfrowane zapytania będą stopniowo udostępniane szerszemu gronu użytkowników. Wprowadzanie wyszukiwania SSL w regionalnych domenach Google na całym świecie ma rozpocząć się w przeciągu najbliższych kilku tygodni. 

Szyfrowane wyszukiwanie a Search Plus Your World

 
Danny Sullivan z Search Engine Land zauważył ciekawą zależność między szyfrowaniem SSL wyszukiwania w Google, a spersonalizowanymi wynikami wyszukiwania Search Plus Your World. Tak bardzo spersonalizowane wyniki wyszukiwania mogą dostarczyć wielu informacji o konkretnym użytkowniku. Dlatego szyfrowane, bezpieczne wyszukiwanie stało się tak ważne dla Google. Sullivan wskazuje, że wprowadzenie szyfrowania SSL w regionalnych domenach Google może być krokiem poprzedzającym udostępnienie Search Plus Your World poza Google.com. 

Google Analytics „not provided”

 
Niestety wprowadzenie szyfrowanego wyszukiwania wpływa negatywnie na dane przekazywane do Google Analytics. W wyniku wprowadzenia szyfrowania SSL w statystykach ruchu przychodzącego z bezpłatnych wyników wyszukiwania coraz większy odsetek stanowi słowo kluczowe „(not provided)”.

Słowo kluczowe "(not provided)" w Google Analytics

Słowo kluczowe "(not provided)" w Google Analytics

Problem słowa kluczowego not provided w raportach słów kluczowych Google Analytics został opisany na blogu Conversion.

Aktualizacja: Po wprowadzeniu zmiany w Google.pl (około 6 marca) udział słów kluczowych not provided w raporcie bezpłatnego ruchu z wyszukiwarek wzrósł około 10-krotnie.

Udział "not provided" w ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania

Udział "not provided" w ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania

Wykres pokazuje udział „not provided” w całkowitym ruchu z organicznych wyników wyszukiwania dla tego bloga oraz dużej witryny z branży meblowej. Na tym przykładzie widać, że od specyfiki serwisu zależy odsetek odwiedzających go osób zalogowanych na konto Google.

Skomentuj artykuł:

Komentarze

  1. SEO Profi pisze:

    To not provided zaczyna być denerwujące. Czekam na wdrożenie GA Premium – jakoś nie wyobrażam sobie za jakiś czas zobaczyć przy 98% słów kluczowych „not provided”… Jakoś wierzyć mi się nie chce, że taki stan był zaplanowany…

  2. @SEO Profi: Niestety, chyba im tematyka witryny jest bardziej związana z technologiami internetowymi, tym większy udział wejść z wyszukiwania szyfrowanego. Jeśli taka sytuacja miałaby się utrzymać, to dalsza popularyzacja Google+ jeszcze pogorszy sytuację, zwiększając odsetek osób logujących się na konto Google.

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...