Kierowanie na lokalizację AdWords – aktualizacja

Kierowanie na lokalizację w programie AdWords

Niewątpliwa zaletą kampanii prowadzonych online jest możliwość kierowania ich na określone lokalizacje. Mogą to być miasta, regiony lub kraje. Na przykład właściciel witryny chcący dotrzeć do użytkowników poszukujących usług remontowych w Warszawie, może skierować swoją kampanię konkretnie na to miasto i wskazać w niej informacje dotyczące rabatów i promocji dla tej właśnie lokalizacji.

Opcje kierowania na lokalizację można wprowadzać na wiele sposobów za pomocą interaktywnego narzędzia Google do kierowania na mapę. Umożliwia ono wyszukiwanie i przeglądanie krajów, regionów i miast. Pozwala na wybieranie wstępnie ustawionej grupy lokalizacji, a także daje możliwość wyboru obszaru w obrębie którego wyświetlane będą reklamy, poprzez określenie dowolnego punku i promienia wokół niego.

Kilka dni temu Google ogłosiło wprowadzenie kilku udogodnień do omawianej funkcjonalności. Mają one przyczynić się do tego, aby kierowanie na lokalizację było jeszcze bardziej elastyczne oraz przyjazne użytkownikom. Zmiany te mają jednak pojawić się w programie AdWords dopiero po 8 lipca bieżącego roku.

Pierwsze modyfikacje, które były konieczne ze względu na zmiany, jakie miały miejsce na geograficznej mapie świata i które powodowały nakładanie się na siebie niektórych lokalizacji polegały na usunięciu części lokalizacji w krajach takich jak: Japonia, Hiszpania, Dania i Holandia. Po 8 lipca nie będzie można dodawać do nowych kampanii lokalizacji wymienionych na liście (dostępna tylko w języku angielskim). Natomiast wszystkie kampanie, które w tej chwili kierowane są do którejś z wskazanych na tej liście lokalizacji zostaną automatycznie przeniesione do nowej zalecanej. Można też zrobić to ręcznie.

Lista usuniętych lokalizacji AdWords

Poza tym wyłączona zostanie funkcja niestandardowych kształtów, obsługiwana poprzez cele wielopunktowe oraz cele wieloboczne. Cele wielopunktowe nie będą dostępne od momentu wprowadzenia zapowiadanych zmian, natomiast cele wieloboczne będą jeszcze aktywne do końca 2011 roku. W tym czasie w istniejących kampaniach można będzie  wyświetlać oraz usuwać istniejące kształty. Jednak wszystkie cele, które w tym czasie nie zostaną przeniesione do nowej lokalizacji, zostaną z końcem roku automatycznie przekierowane do dostępnych lokalizacji, np. pobliskiego miasta.

W tej chwili w wybranych krajach w celu wyświetlenia adresu w reklamie należy zaznaczyć opcję „Zezwalaj na wyświetlanie adresu w moich reklamach”. Odpowiada za to funkcja „Pokaż adres w reklamie”. Po 8 lipca opcja ta nie będzie już dostępna. Firmowy adres oraz numer telefonu można będzie natomiast wyświetlić wykorzystując rozszerzenia lokalizacji AdWords. Rozszerzenia lokalizacji stanowią prostą metodę dotarcia do klientów poszukujących danych produktów i usług, a także łączą informacje o firmie z trafnym tekstem reklamy. Dostarczają w ten sposób użytkownikom informacje lokalne w kontekście wyszukiwanych haseł lub przeglądanych stron.

Źródło: http://adwords-pl.blogspot.com/2011/06/aktualizacje-dotyczace-kierowania-na.html

Skomentuj artykuł:

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...