Mity AdWords, które zazwyczaj budzą najwięcej wątpliwości (część 1)

Mity AdWordsUsługa Google AdWords, jak każda usługa specjalistyczna, posiada swoje prawdy i mity, które bardzo często wprowadzają w błąd oraz budzą wątpliwości. Bardzo często niewiedza powoduje obawę przed skorzystaniem z możliwości reklamy w wyszukiwarce Google, blokując rozwój naszego biznesu oraz dając przewagę naszej konkurencji. Warto więc poznać tajemnice AdWords, które dotąd stanowiły dla niektórych pewną niewiadomą.

Opłata pobierana jest za każde wyświetlenie reklamy

Jeden z największych mitów związanych z usługą AdWords. Reklama ta różni się w znaczący sposób od innych form promocji, ponieważ opłata następuje dopiero w momencie dokonania przekierowania a więc w chwili, gdy użytkownik trafia na naszą stronę. Tak więc w reklamie AdWords nie płacimy za jej ekspozycję a jedynie za każdego faktycznie potencjalnego klienta naszej firmy. Ogromną zaletą takiej formy płatności jest o wiele łatwiejsze mierzenie skuteczności reklamy oraz używanych słów kluczowych.

Korzystam już z pozycjonowania, AdWords mi nie potrzebne

Polska jest wciąż specyficznym krajem, w którym istnieje dość wyraźne rozróżnienie osób wierzących reklamom oraz tych unikających ich za wszelką cenę. Wysoka pozycja w wynikach organicznych nie gwarantuje jednak sukcesu, jeżeli nad nimi znajdują się reklamy sponsorowane. W tym przypadku najskuteczniejszy okazuje się efekt synergii, oznaczający ścisłe połączenie pozycjonowania oraz usługi AdWords. Dzięki takiemu rozwiązaniu trafia do nas większość osób potencjalnie zainteresowanych naszymi produktami bądź usługą, bez względu na preferencje reklamowe. Ma to również ogromne przełożenie wizerunkowe, dzięki czemu pojawiamy się w świadomości klienta dzięki większej obecności naszej firmy w wynikach wyszukiwania.

Reklama AdWords jest dla mnie po prostu zbyt droga

To jaki budżet przeznaczymy na reklamę zależy w pełni od nas. Oczywiście, w minimalnym budżecie ciężko oczekiwać w pełni zadowalających rezultatów, jednak zdanie to połączyć można z dowolnym innym elementem marketingu. Firmy bardzo często inwestują niemałe pieniądze w reklamy banerowe, ulotki, foldery, nie potrafiąc jednocześnie mierzyć ich skuteczności, wierząc w nią najczęściej „na słowo”. Reklama AdWords pozwala na bardzo precyzyjne mierzenie skuteczności kampanii. Nie musimy więc przeznaczać na nią dodatkowego budżetu, najczęściej wystarczy bowiem przenieść go z innych, najczęściej nieskutecznych, używanych przez nas form reklamy. W kolejnych krokach możemy także zwiększać budżet tak długo, jak długo nasze ROI utrzymuje się na zadowalającym nas poziomie.

Sprzedaję poza Internetem, reklama AdWords jest mi niepotrzebna

Wchodzimy obecnie w okres cyfryzacji, który sprawia, że podejmując jakąkolwiek decyzję zakupową czy też poszukując informacji o produkcie pierwsze kroki kierujemy do Internetu. Idealnie taką sytuację opisuje tzw. efekt ROPO, który jasno określa, że 80% osób bez względu na rodzaj poszukiwanego produktu czy też usługi swoje pierwsze kroki kieruje do wyszukiwarki Google. Łącznie aż 70% osób ufa temu, co przeczyta w sieci. Oznacza to, że bez względu na to jaki rodzaj działalności prowadzimy rozwój naszego biznesu w dużej mierze zależy od widoczności w Internecie.

Grafika: www.universitylifecafe.k-state.edu

Skomentuj artykuł:

Komentarze

  1. Darek pisze:

    Nic dodać, nic ująć. Święta prawda:)

  2. Paulina pisze:

    Ten temat chyba nie do końca ogarnięty – Opłata pobierana jest za każde wyświetlenie reklamy – A co z rozliczeniami CPM? Nie wspominacie o jaki rodzaj kampanii chodzi. W rozliczeniach CPM płacisz za wyświetlenia (a dokładniej 1000 wyświetleń). Zatem jaki to mit? Wystarczyło dodać, że dotyczy to wyszukiwarki i byłby temat zamknięty:)

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...