Rozszerzenia Promocji – Nowość w Adwords + repetytorium

Rozszerzenia reklam to bardzo istotny temat w ramach optymalizacji kampanii Adwords. Te niepozorne, dodatkowe linie tekstu w naszych reklamach mają bardzo pozytywny wpływ na wyniki kampanii. Główny cel, jaki realizują to zwiększenie widoczności reklamy tekstowej. Dodakowo w przypadku dobrej redakcji rozszerzenia poprawiają tzw. „user experience”, dzięki czemu użytkownicy w lepszy sposób wchodzą w interakcję z naszą reklamą. Z drugiej strony trafniejsza reklama przekłada się też zazwyczaj na korzyść po stronie efektywności kosztowej. Reklama lepiej zredagowana, z lepszym CTRem jest lepiej oceniana przez system reklamowy, co skutkuje często niższymi stawkami cpc.

W ostatnim czasie pojawiły się na kontach Adwords kolejne – już 11 typy rozszerzeń. Rozszerzenia promocji, bo o nich mowa, były już dostępne od dłuższego czasu na rynku amerykańskim. W Polsce możemy się nimi cieszyć od 2 tygodni.

1

Rozszerzenia promocji możemy używać jedynie w nowej wersji interfejsu. Znajdziemy je w zakładce „Reklamy i rozszerzenia”.

2

W ramach portfolio rozszerzeń mamy do dyspozycji dodatkowo 10 innych typów. Jako, że pełne użycie rozszerzeń jest niezwykle istotne dla wyników kampanii, korzystamy z okazji i przypominamy w kilku zdaniach o wyglądzie i przeznaczeniu najważniejszych z nich.

Rozszerzenia linków do podstron

Rozszerzenia linków do podstron to jedno z pierwszych rozszerzeń, jakie pojawiło się w systemie. Podstawowym celem, jakie realizują te rozszerzenia jest doinformowanie uzytkownika o możliwościach związanych z serwisem internetowym oraz przekierowanie go na własciwe strony docelowe. „Sitelinki” zazwyczaj komunikują kwestie związane z ofertą produktów i usług danego podmiotu. Warto podkreślić, że ten typ rozszerzeń potrafi bardzo istotnie zwiększyć powierzchnię naszej reklamy, co jest niewątpliwym atutem poprawiającym CTR.

3

Rozszerzenia połączeń 

Rozszerzenia połączeń podają informację dotyczącą numeru telefonu do reklamodawcy. Na telefonach komórkowych istnieje możliwość nawiązania bezpośredniego połączenia z numerem bez przechodzenia na stronę docelową reklamy.

4

Rozszerzenia lokalizacji

W przypadku, gdy reklamodawca prowadzi działalność w ramach odziałów stacjonarnych powinien zdecydować się na mocne wykorzystanie rozszerzeń lokalizacji. W tym przypadku rozszerzenia importuje się z konta Google My Business. Warto podkreślić, że wykorzystanie rozszerzeń lokalizacji daje dostęp do możliwości związanych z ustalaniem dostosowania stawki w zależności od odległości użytkownika od lokalizacji podmiotu.

5

Rozszerzenia objaśnień

Rozszerzenia objaśnień zazwyczaj komunikują informacje na temat atrybutów oferty reklamodawcy. Muszą to być krótkie i chwytliwe teksty, ponieważ na redakcję przewidzianych zostało do 25 znaków. Maksymalnie system reklamowy może pokazać 4 rozszerzenia w ramach pojedynczej reklamy.

6

Rozszerzenia informacji w witrynie

Rozszerzenia informacji są najbardziej rozbudowanym typem rozszerzeń. Do dyspozycji mamy tutaj bardzo wiele podkategorii, natomiast system maksymalnie może wyświetlić tylko 2 z nich. Każde z rozszerzeń informacji otrzymuje wówczas jeden wiersz reklamy.

7

Najczęściej wykorzystywaną podkategorią są Marki, Typy, Modele, Style oraz P­olecane Hotele. Warto podkreślić, że w przypadku tych rozszerzeń powinno się szczególnie dbać o zindywidualizowanie przekazu pod konkretne kategorie produktów i usług oraz o cykliczną aktualizację opcji (wielu reklamodawców niestety o tym zapomina).

8

Rozszerzenia opinii

Rozszerzenie opinii to bardzo specyficzna opcja w rodzinie rozszerzeń. Po pierwsze, jest niezwykle rzadko spotykane, co jednak może być dużym atutem dla reklamodawcy, któremu uda się to wprowadzić. Po drugie, z uwagi na ograniczaoną liczbę znaków [67], niezwykle ważna jest tutaj sama redakcja tekstu. W końcu, żródła dla naszych opinni musimy szukać w miejscach wiarygodnych – nie może być tu zatem mowy o wykorzystaniu wpisu pochodzącego na przykład z forum internetowego.

9

Rozszerzenia cen

Rozszerzenia cen to dość świeży produkt w portfolio narzędziowym Adwords. Mamy tu do dyspozycji dość spory wahlarz ustawień – do konfiguracji jest aż 8 pól tekstowych. Na każde z nich mamy do użycia 25 znaków. Co ważne, podobnie jak w przypadku popularnych sitelinków, do ustawienia jest przekierowanie na stronę docelową, co pozwala zwiększyć użyteczność naszej reklamy. Rozszerzenia cen używane są zazwyczaj do wyświetlania szegółów akcji promocyjnych, często służą też promocji usług dodanych, wyróżników na tle konkurencji.

10

Rozszerzenia aplikacji mobilnych 

Typowo „mobilny” charakter posiadają rozszerzenia aplikacji. Instalują je na koncie reklamodawcy, którym zależy na pobraniach aplikacji na urządzenia mobilne. Przy konfiguracji rozszerzenia niezbędną informacją jest nazwa pakietu [Android] lub identyfikator aplikacji [iOS].

11

Rozszerzenia wiadomości

Mobilnym formatem są również rozszerzenia wiadomości. Ten typ wymaga dedykowanego numeru telefonu, który służy do obsługi wiadomości sms.  Rozszerzenia wiadomości są w tym momencie jedną z najrzadziej spotykanych form w wynikach wyszukiwania.

12

Autor tekstu: Michał Pęk.

Skomentuj artykuł:

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...