Integracja Google Analytics z Google Webmaster Tools coraz bliżej

Integracja Google Analytics z Google Webmaster Tools

Wielu użytkowników zarówno Google Analytics jak i Google Webmaster Tools zapewne niejednokrotnie zastanawiało się nad tym, jakie korzyści mogłoby im dać zintegrowanie obu tych narzędzi? Dane z Google Analytics informują bowiem tylko o tym, co dzieje się, gdy użytkownik zdecyduje się odwiedzić witrynę, podczas gdy raporty w Narzędziach dla Webmasterów skupiają się na danych poprzedzających dokonanie przez niego tego wyboru. Google postanowiło wyjść naprzeciw takim oczekiwaniom.

Pierwszą przesłanką wskazującą na to, że Google przymierza się do integracji Google Analytics z Google Webmaster Tools było rozszerzenie, jakie pojawiło się w GWT na początku tego roku. Polegało ono na umieszczeniu w Narzędziach dla Webmasterów raportów pochodzący z Google Analytics. Dane te nie były jednak zawarte bezpośrednio w Webmaster Tools, dostęp do nich miał postać linku prowadzącego do odpowiedniego raportu.

Teraz Google idzie o krok dalej udostępniając pewna grupę danych z GWT bezpośrednio w Google Analytics. Dane te będą mogli, co prawda, na razie zobaczyć tylko uczestnicy specjalnego programu pilotażowego, ale możemy się spodziewać, że już wkrótce udogodnienie to zostanie wdrożone dla wszystkich użytkowników GA.

Na początku udostępniony ma być zestaw raportów Search Engine Optimization tworzonych na podstawie danych na temat wyszukiwania, pochodzących z GWT. Raporty te będą obejmować następujące informacje na temat zapytań: ilość kliknięć, liczba wyświetleń, współczynnik klikalności, średnia pozycja.

Search Engine Optimization w Google Analytic
Google Analytisc – raport dotyczący zapytań

Ponadto w przypadku danych pochodzących z GWT można będzie korzystać z zaawansowanego filtrowania i wizualizacji Google Analytics, aby umożliwić głębszą ich analizę. Na przykład można będzie przefiltrować wszystkie zapytania tak, aby wybrać te, które miały powyżej 100 kliknięć, itp.

Google Analytics Queries Report

Aby już teraz włączyć do swojego Google Analytics raporty Search Engine Optimization, należy zapisać się do programu pilotażowego. Żeby to zrobić trzeba być zarówno zweryfikowanym w GWT właścicielem witryny jak i administratorem odpowiadającego jej profilu w Google Analytics. Google zastrzega sobie niestety możliwość odrzucenia części zgłoszeń, gdyż ilość uczestników programu jest limitowana.

Źródło: http://insidesearch.blogspot.com/2011/06/authorship-markup-and-web-search.html

Skomentuj artykuł:

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...