Raporty dotyczące +1 w Google Webmaster Tools i w Google Analytics

Raporty dotyczące +1 w Google Webmaster Tools i w Google Analytics

W zeszłym tygodniu Google ogłosiło wprowadzenie przycisku +1 do wszystkich wyszukiwarek Google. Poinformowało również, że w fazie testowej wystartował nowy projekt społecznościowy Google +.

Jak twierdzi Google oba te projekty mają ułatwić użytkownikom łączenie się z tymi ludźmi, do których ma się zaufanie. Przycisk +1 dostępny bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania umożliwia polecanie wybranych treści już w momencie ich wyboru. Google daje jednak również możliwość umieszczania przycisków +1 bezpośrednio na stronach.

Po zalogowaniu na swoje konto Google można sprawdzić, z kim jest się połączonym i w jaki sposób. Można zobaczyć wszystkie strony, które się do tej pory poleciło, a także zrezygnować z polecania strony, która z jakichś powodów przestała się podobać. Co jednak w sytuacji kiedy jest się właścicielem witryny i chce się sprawdzić jak rozkładają się adnotacje +1 do niej prowadzące? Od zeszłego tygodnia jest to możliwe, w związku z uruchomieniem przez Google odpowiednich raportów (zarówno w Narzędziach dla Webmasterów jak i w Google Analytics).

Wskaźniki dotyczące +1, które znalazły się w Narzędzia dla Webmasterów Google pokazują jak przyciski+1 wpływają na ruch przychodzący do strony. Trzy nowe raporty dotyczące +1 można znaleźć w menu bocznym w zakładce Statystyki +1. Aby móc skorzystać z tych raportów strona musi oczywiście być zweryfikowana.

Statystyki +1 w Google Webmaster Tools

I tak raport Wpływ na wyszukiwanie (Search Impact) daje wyobrażenie, w jaki sposób +1 wpływają na ruch z wyszukiwań organicznych. Można się z niego dowiedzieć, czy współczynnik klikalności zmieni się, gdy głosy oddane na stronę będą wpływać na jej wyróżnianie się w wynikach wyszukiwania. Można to sprawdzić poprzez porównanie kliknięć i wyświetleń wyników wyszukiwania tych z i tych bez adnotacji +1. W raporcie Wpływ na wyszukiwanie wyświetlane są jednak tylko te statystyki dotyczące zmiany współczynnika klikalności, dla których istnieje wystarczająco duża ilość danych umożliwiająca miarodajne porównanie.

Raport Search Impact w Google Webmaster Tools

Raport Aktywności (Activity) pokazuje ile razy zagłosowano na stronę poprzez kliknięcie przycisku +1 umieszczonego bezpośrednio na niej, a ile razy poprzez plusjedynki umieszczone na innych stronach (np. na stronie wyników wyszukiwania Google).

Z kolei raport Odbiorcy (Audience) pokazuje zagregowane geograficzne i demograficzne rozkład użytkowników, którzy kliknęli w +1 prowadzące do strony. Aby chronić prywatność tych użytkowników, wyświetlane są wyłącznie informacje o ogólnej ich liczbie.

Zmiany związane z wprowadzeniem +1 objęły nie tylko Narzędzia dla Webmasterów, W Google Analytics pojawił się Social Plugin Tracking, umożliwiający śledzenie tego, w jaki sposób użytkownicy udostępniają zawartość strony (wykorzystując do tego celu nie tylko +1, ale również inne działania społecznościowe). Dane te prezentowane są w trzech nowych raportach (dostępne tylko w nowej wersji Google Analytics).

Raporty społecznościowe w Google Analytics

Raport Przywiązanie społecznościowe (Social Engagement) pozwala zobaczyć w jaki sposób zmienia się zachowanie trendu dla odwiedzin, które obejmują kliknięcia w przyciski +1 lub wynikają z innych działań społecznościowych. Pozwala to np. określić, czy ludzie, którzy kliknęli przycisk +1 podczas wizyty na stronie, poświęcili na jej przeglądanie więcej czasu, niż osoby, które w niego nie kliknęły.

Raport Przywiązanie społecznościowe w Google Analytics

Raport Działanie (Social Actions) pozwala śledzić liczbę działań społecznościowych, które zostały podjęte w serwisie (kliknięcia +1, tweety, itp.).

Raport Strony (Social Pages) pozwala na porównanie stron w witrynie, w celu wybrania tych, które generują największą liczbę działań społecznościowych.

Social Plugin Tracking został automatycznie uruchomiony dla tych witryn, które umieściły na swoich stronach przyciski +1 i posiadają oczywiście kod Analytics’a. Można również włączyć śledzenie innych działań społecznościowych, poprzez odpowiednie ustawienie tej wtyczki.

(Źródło: http://analytics.blogspot.com/2011/06/1-reporting-in-google-webmaster-tools.html)

Skomentuj artykuł:

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...