Re-branding usług Google

Google szykuje się do istotnej zmiany w ramach portfolio usług. Z rynku znikną znane dotychczas marki AdWords i DoubleClick. Modyfikacje będą wprowadzane powoli już od lipca. Struktura marek po reorganizacji ma lepiej odzwierciedlać obecne możliwości usług Google. Wraz z rebrandingiem Google wprowadza także nowe rozwiązania, które przyczynią się do uproszczenia oferty reklamowej giganta.

 

Nowe marki, które już niedługo pojawią się na rynku to: Google Ads, Google Marketing Platform, and Google Ad Manager. Pierwsza z nich, zastąpi Google Adwords. Produkty reklamowe DoubleClick i Google Analytics 360 Suite znajdą się teraz pod marką Google Marketing Platform. Natomiast DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange zostaną zintegrowane pod egidą nowej, ujednoliconej platformy o nazwie Google Ad Manager.

1

Warto podkreślić, że to, co kryje się pod maską produktów, w dużej mierze się nie zmienia. Istotne są przede wszystkim zmiany nazw, które identyfikują kierunek, w jakim podążają konkretne usługi Google w ciągu ostatnich lat. Korporacja Google przejęła i opracowała w minionym czasie nowe produkty reklamowe, narzędzia pomiarowe, które spełniają nowe potrzeby. Usługi firmy stały się bardziej złożone i wyszukane. Ten fakt sprawiał spore problemy reklamodawcom, wydawcom i agencjom. Podmioty te niejednokrotnie nietrafnie identyfikowały produkty dopasowane do własnych potrzeb. Nowe rozwiązania mają na celu wspomóc marketerów w tym zakresie.

2

Ciekawie zapowiada się proces ujednolicenia platform reklamowych i analitycznych pod wspólną marką: Google Marketing Platform. Nowa platforma zastąpi dotychczasowe „brandy”: DoubleClick i Google Analytics 360. Dodatkowo dotychczasowe usługi pod egidą strarych marek również będą nosiły nowe nazwy. Plan reorganizacji przedstawia się następująco:

  • DoubleClick Campaign Manager => Campaign Manager,
  • DoubleClick Studio => Studio,
  • DoubleClick Search => Search Ads 360,
  • DoubleClick Bid Manager => Display & Video 360

Wydaje się, że najciekawiej zapowiada się ten ostatni punkt. Display & Video 360 ma być nowym rozwiązaniem bazującym na funkcjach znanych z usług DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio i Audience Center. W jednym narzędziu skorzystamy zatem z możliwości planowania kampanii, projektowania i zarządzania kreacjami, wykorzystywania danych o odbiorcach, kupowania zasobów reklamowych oraz mierzenia i optymalizowania skuteczności kampanii.

Marketerzy zaczną dostrzegać re-branding oraz wzbogacone rozwiązania od połowy lipca. Wszystkie planowane zmiany mogą być jednak wprowadzane na przestrzeni nawet kilku kolejnych miesięcy.

Autor: Michał Pęk

Skomentuj artykuł:

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...