Strategiczna zmiana w dopasowaniu słów kluczowych.

Google wprowadził duże zmiany w ramach dopasowania słów kluczowych. Modyfikacja dotknęła dopasowania „dokładnego” i wygląda na to, że jej wpływ będzie ogromny. W pierwszej kolejności nowa funkcja została wprowadzona na największych światowych rynkach. Jednak w 2017 zmiana najprawdopodobniej wejdzie również do Polski.

Ostatnie istotne zmiany dotknęły dopasowana exact w 2012 roku. Wówczas to rozszerzono zakres dokładny o bliskie odmiany w celu przechwycenia przez zapytania liczby mnogiej, błędów ortograficznych oraz literówek. Głównym celem, jaki przyświecał Googlowi było zwiększenie zasięgu i pokrycia słów kluczowych oraz zaoszczędzenie czasu przy budowie kampanii.

Zmiana z 2012 roku to jednak drobnostka przy obecnej modyfikacji ustawień. Dotychczasowe dopasowane dokładne zostaje bowiem poszerzone o zmiany w szyku wyrazów oraz ilości słów. Ta zmiana pozwoli algorytmowi wyszukiwania na zignorowanie kolejności słów kluczowych oraz zarządzanie tzw. wyrazami funkcyjnymi.

Wyrazy funkcyjne to głównie przyimki i spójniki, które są „kosmetycznym” dodatkiem w zapytaniu. W myśl nowych zasad algorytm będzie mógł dodawać, usuwać lub też podmieniać słowo funkcyjne, jeśli odbędzie się to bez zmian merytoryki hasła.

W przypadku zmiany szyku zapytania sprawa wydaje się najbardziej intrygująca. Według Google duże znaczenie będzie tu miała intencja wpisującego hasło. Dla przykładu, zapytania „loty z Wrocławia” nie będą tożsame z „loty do Wrocławia”. Dodatkowo kiedy szyk ulegnie zmianie, algorytm nie doda słowa funkcyjnego, choć może je zmodyfikować.

1

Żródło. Google Blog.

Źródło: Google Blog.

Zmiana ustawień dopasowania exact to najprawdopodobniej jedna z najważniejszych zmian w obrębie Adwords w ostatnim czasie. Tak naprawdę w momencie wprowadzenia dopasowanie dokładne przestaje być… dokładne. Modyfikacja to niewątpliwie wynik wzrostu zaufania Google dla machine learning. Sieci neuronowe są już w tym momencie wykorzystywane na szeroką skalę w ramach portofio Double Click czy Youtube.

autor: Michał Pęk

Skomentuj artykuł:

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...