Co w SEM/SEO piszczy? – odcinek 1

Newsy SEM i SEO - odc.1Tym wpisem rozpoczynamy cykliczną serię Co w SEM/SEO piszczy?, w której pojawią się zestawienia najciekawszych artykułów związanych z szeroko pojętym marketingiem internetowym, ze szczególnym naciskiem na tematykę SEO. Znajdziecie tu zarówno newsy, jak i archiwalne materiały, które uznamy za warte udostępnienia.

Tytuły są jednocześnie linkami do artykułów źródłowych.

Ranking wyników wyszukiwania

1. Jak Google może generować snippety stron w wynikach wyszukiwania

Tytuły i opisy stron umieszczone w znacznikach title i meta description mogą być zastępowane w wynikach wyszukiwania fragmentami tekstu znalezionego na stronie. Bill Slawski analizuje patent przyznany ostatnio Google, który określa, kiedy wyszukiwarka do generowania snippetów w wynikach wyszukiwania może wykorzystywać treść strony i w jaki sposób wybiera odpowiedni fragment tekstu.

2. Techniczny przewodnik SEO po indeksacji i tworzeniu rankingu stron

Dostępność serwisu dla wyszukiwarek internetowych – przeszukiwanie, indeksowanie i widoczność w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja SEO on-site

3. Poradnik tworzenia nawigacji przyjaznej dla wyszukiwarek

Jak stworzyć nawigację optymalną dla wyszukiwarek internetowych i przyjazną dla użytkowników? Artykuł zawiera przydatne wskazówki dotyczące projektowania uniwersalnej nawigacji, wykorzystywania menu rozwijanego, stosowania nawigacji w formie filtrów, umieszczania nawigacji breadcrumbs oraz linkowania pomiędzy podstronami znajdującymi się na tym samym poziomie w strukturze serwisu.

4. Budowanie struktury adresów URL przyjaznej dla wyszukiwarek

5 powszechnie znanych wskazówek dotyczących budowy struktury adresów URL, które są przyjazne dla wyszukiwarek:

  • określić jedną wersję adresów URL – z www lub bez www
  • unikać dynamicznych i względnych adresów URL
  • stworzyć mapę witryny XML, zawierającą kanoniczne adresy URL
  • zablokować nieistotne podstrony w pliku robots.txt
  • określić kanoniczne wersje adresów URL za pomocą tagu kanonicznego (rel=”canonical”).

5. Dlaczego należy mniej blogować, a częściej aktualizować

Ciekawe podejście, pokazujące dlaczego zamiast regularnie publikować nowe wpisy, warto tworzyć i aktualizować „ponadczasowe” artykuły. Treść i data publikacji jest aktualna, przy zachowaniu tego samego adresu URL.

Link building

6. Jak przeprowadzać audyt linkowania

W dobie aktualizacji Pingwin i powiadomień o wykryciu nienaturalnego linkowania, analiza linkowania serwisu internetowego jest bardzo przydatną umiejętnością. Artykuł prezentuje właściwości linków, które powinny być przeanalizowane oraz przydatne narzędzia.

7. Link building po aktualizacji Pingwin

Pozyskiwanie linków po aktualizacji Pingwin stało się bardziej ryzykowane. Jak robić to z głową? Najważniejsze wnioski:

  • zidentyfikować linki, które są bezwartościowe dla użytkowników
  • stworzyć model profili linkowania najlepszych witryn w danej branży
  • opracować skalowalną strategię marketingu treści (content marketing) koncentrując się na odbiorcach i ich zaangażowaniu.

Pozycjonowanie lokalne

8. Jak być wyżej w Google? Poradnik pozycjonowania lokalnego

Zestawienie wartościowych źródeł związanych z różnymi elementami strategii pozycjonowania w lokalnych wynikach wyszukiwania. Bardzo przydatne dla firm o lokalnym charakterze działalności.

Kary Google

9. Kara za linki dofollow w płatnych artykułach

Analiza kary nałożonej przez Google na serwis Interflora za kampanię artykułów sponsorowanych z linkami manipulującymi rankingiem PageRank.

10. Czy Google ukarze samo siebie za linki naruszające wytyczne?

Po głośnej karze nałożonej na witrynę Interflora w wyszukiwarce Google blogi branżowe rozpisały się na temat wykorzystywania podobnych technik przez Google. Czy oznacza to, że Google ukarze własne witryny? Już raz tak się stało z serwisem Google Chrome. Teraz Google obiecuje, że rozpatrzy doniesienia o łamaniu wytycznych dla webmasterów, tak jak w przypadku każdej innej firmy.

11. Wychodzenie serwisu z filtra za nienaturalne linkowanie

Studium przypadku pozytywnego wychodzenia z kary nałożonej przez Google.

12. Filtry Google od A do Z

Darmowy poradnik na temat filtrów i banów nakładanych przez wyszukiwarkę Google. Praktyczne porady jak rozpoznać filtr, jego przyczynę i jak z niego wyjść.

Google Analytics

13. Instrukcja obsługi Google Analytics

Skondensowane zestawienie najważniejszych terminów i praktycznych wskazówek związanych z narzędziem Google Analytics. W tym przydatny przewodnik po wyrażeniach regularnych.

Optymalizacja konwersji (CRO)

14. Mit „above the fold” obalony

„Above the fold” (części widoczna początkowo na ekranie, bez konieczności przewijania) wcale nie musi być najważniejszą częścią strony. Czasem przeniesienie wezwania do akcji (Call To Action) poniżej obszaru „above the fold” lub umieszczenie go w pływającym boksie może znacząco poprawić CTR. W artykule kilka studiów przypadku i instrukcja umieszczania pływającego boksu na stronie. Warto przy tym pamiętać, że w obszarze „above the fold” nie można przesadzać z ilością reklam.

Pozostałe

15. Opracowywanie strategii SEO dla witryn międzynarodowych

Poszczególne fazy procesu optymalizacji SEO dla witryn międzynarodowych – od opracowania strategii i celów po analizę efektów.

Zapraszamy do lektury i komentowania. Jak podoba się Wam taka forma wpisów? Jaka tematyka najbardziej Was interesuje?

Skomentuj artykuł:

Komentarze

  1. Anty pisze:

    Fajny opis, a co do polskiego case to wymaga to trochę pracy…

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...