Nienaturalne linki i prośba o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny

Prośba o ponowne rozpatrzenie zgłoszeniaNiedawno Google opublikowało zestaw pytań i odpowiedzi na temat nienaturalnych linków i wysyłania próśb o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny (ang. reconsideration requests). W związku z coraz częstszym rozsyłaniem powiadomień w narzędziach dla webmasterów o nienaturalnych linkach przychodzących i głośno dyskutowanym zjawiskiem depozycjonowania konkurencji, postanowiliśmy przybliżyć naszym czytelnikom jakie są zalecenia Google.

 

Wybacz mi Google pozyskiwanie nienaturalnych linków...

Kiedy należy wysłać prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny?

Jeżeli witryna narusza lub naruszała wytyczne Google dla webmasterów dotyczące jakości, mogą zostać wobec niej podjęte ręczne działania, mające na celu eliminowanie spamu z wyników wyszukiwania. Więcej informacji na temat naruszeń można uzyskać z powiadomienia wysłanego za pośrednictwem Narzędzi dla webmasterów Google i ewentualnie od osób, które wcześniej zajmowały się witryną, w szczególności jej optymalizacją SEO. Aby ręczna kara została cofnięta, w pierwszej kolejności należy upewnić się, że witryna nie narusza już wytycznych jakościowych, a następnie wysłać prośbę o ponowne rozpatrzenie.

Zobacz też: Jak pisać prośby o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny.

Czy należy wysłać prośbę o ponowne rozpatrzenie w przypadku podejrzenia, że witryna została dotknięta algorytmiczną aktualizacją?

Nie, ponieważ prośba o ponowne rozpatrzenie jest przeznaczona dla witryn, w stosunku do których zespół ds. walki ze spamem podjął ręczne działania. Jednak jeśli nie mamy pewności czy spadek widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania został spowodowany aktualizacją algorytmu, czy działaniem ręcznym i rozwiązaliśmy znalezione problemy, to wysłanie prośby o ponowne rozpatrzenie jest jak najbardziej na miejscu.

Poza tym jak się okazuje narzędzie wykluczania linków może być również pomocne przy algorytmicznych aktualizacjach.

Jak ocenić jakość linków prowadzących do serwisu internetowego?

Sekcja Linki do Twojej witryny w Narzędziach dla webmasterów Google jest bardzo dobrym punktem wyjścia w procesie analizy linków, jako że pokazuje znaczną ilość linków przychodzących do serwisu. Jeśli w określonym czasie była prowadzona kampania SEO, to pobranie najnowszych linków może być pomocne w klasyfikowaniu linków utworzonych w tym okresie.

Google zaleca, aby podczas analizy pobranych linków szukać wzorców, które wskazują na ogólny problem związany z linkowaniem. Na przykład spamerskie komentarze na blogach, automatycznie wygenerowane wpisy na forach czy reklamy tekstowe zawierające link, które przekazują PageRank są najprawdopodobniej postrzegane jako nienaturalne i mogą naruszać wytyczne jakościowe wyszukiwarki Google. Pomoc w poszczególnych przypadkach i praktyczne porady można uzyskać na forum Google dla webmasterów.

[Aktualizacja 16-07-2013]

Matt Cutts na pytanie o przykłady nienaturalnych linków odpowiada, że Google stara się być coraz bardziej przejrzyste w swoich działaniach, podając więcej informacji w przesyłanych powiadomieniach.

Nie należy oczekiwać podania przykładów w odpowiedzi na prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia, ponieważ nie ma możliwości dodania do nich dodatkowego tekstu. Są to wiadomości w stylu tak/nie, a wyjątkowych przypadkach przesyłana jest informacja o przetwarzaniu żądania.

Google ma pracować nad możliwością dodania przykładów w przesyłanych powiadomieniach lub bezpośrednio w Narzędziach dla webmasterów. Póki co Cutts w poszukiwaniu pomocy radzi odwiedzenie Forum Google dla Webmasterów.


[/Aktualizacja 16-07-2013]

Jak wyczyścić zły profil linkowania?

W pierwszej kolejności należy zidentyfikować kiepskie linki, a następnie podjąć zdecydowane próby ich usunięcia lub oznaczenia atrybutem nofollow. W kolejnym kroku należy skorzystać z narzędzia wykluczania linków, aby wyeliminować pozostałe nienaturalne linki. Google zaleca korzystanie z operatora wykluczającego całe domeny (domain:) w stosunku do serwisów ze skomplikowaną strukturą adresów URL, serwisów w oczywisty sposób spamerskich oraz serwisów niskiej jakości, które nie posiadają żadnej wartości dodanej. Przed skorzystaniem z narzędzia Disavow Links warto zapoznać się z najczęściej popełnianymi błędami przy zrzekaniu się linków.

Jak szczegółowe informacje należy dostarczyć w prośbie o ponowne rozpatrzenie?

Szczegółowa dokumentacja przesłana razem z prośbą o ponowne rozpatrzenie może przyczynić się do pozytywnej odpowiedzi, ponieważ pokazuje wysiłek podjęty przez webmastera oraz pomaga Google w „śledztwie”. Przy załączaniu linku do udostępnionego dokumentu, należy upewnić się, że jest on dostępny dla wszystkich osób, które posiadają link.

Jak długo trwa przetwarzanie prośby o ponowne rozpatrzenie?

Prośby o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryn, w stosunku do których podjęto ręczne działania, są analizowane przez pracowników Google. Google stara się reagować odpowiednio szybko, zwykle w ciągu kilku dni. Jednak ilość przychodzących wniosków o ponowne rozpatrzenie może się znacznie różnić w poszczególnych okresach, dlatego nie ma maksymalnego czasu odpowiedzi.

Zobacz też: Czas odpowiedzi na prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny

Jakie są możliwe rezultaty prośby o ponowne rozpatrzenie?

Po przesłaniu prośby o ponowne rozpatrzenie, w pierwszej kolejności webmaster otrzymuje automatyczne potwierdzenie w Narzędziach dla webmasterów Google. Po rozpatrzeniu wniosku wysyłana jest kolejna wiadomość informująca o wyniku ponownego rozpatrzenia. W większości przypadków wiadomość informuje, że ręczne działania zostały uchylone lub, że witryna nadal narusza wytyczne jakościowe.

Zobacz też: Jak obsługiwane są prośby o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny

Gdzie można znaleźć więcej wskazówek na temat nienaturalnych linków i przesyłania prośby o ponowne rozpatrzenie?

Więcej informacji na temat próśb o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia można znaleźć w centrum pomocy oraz na forum dla webmasterów.

Skomentuj artykuł:

Komentarze

  1. Tomek pisze:

    Ten dziury jeśli rzeczywiście miały na celu kojarzyć się z konfesjonałem to rzeczywiście z tym kolesiem (Mattem) jest coś nie tak. Trzeba mieć trochę nie tak w głowie by łączyć religię z czymś takim jak to. Ale dla kasy się robi przecież wszystko.

  2. Niezła instrukcja obsługi, w sumie to fajny pomysł zeby robić takie instrukcje :)

  3. Przy sprawdzaniu listy linków do witryny warto posiłkować się ogólnodostępnymi wskaźnikami typu PageRank, Domain Authority, Page Authority, Trust Flow, Citation Flow itd. Jednak sprawdzenie wszystkiego dla całej listy jest czasochłonne i nużące. Dlatego warto skorzystać z jakiegoś narzędzia. Powstała w tym celu nowa aplikacja, URL Stats, która pobiera różne wskaźniki dla listy adresów. Na dzień dzisiejszy pobiera już część wyżej wymienionych, ale wciąż się rozwija i niebawem będą również inne. Zapraszam do testowania, za program nie trzeba płacić:
    http://www.bycwidocznym.pl/url-stats-darmowe-narzedzie-seo-do-analizy-adresow/

  4. Fajny artykuł sporo ciekawych informacji zebranych w jednym miejscu zwłaszcza pytania i odpowiedzi ;-)

Loading Disqus Comments ...
Loading Facebook Comments ...