Raporty SEO w Google Analytics

Integracja Google Analytics i Webmaster Tools

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o programie pilotażowym, który polegał na udostępnieniu w Google Analytics raportów Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO), prezentujących dane z Narzędzi dla webmasterów. Google ogłosiło, że raporty SEO są już publicznie dostępne w sekcji Źródła odwiedzin pakietu Google Analytics.

Raporty SEO

Raporty SEO

W sekcji Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) Google Analytics dostarcza następujące raporty:

  • Zapytania
  • Strony docelowe
  • Podsumowanie geograficzne.

Raport Zapytania SEO

Raport Zapytania SEO zawiera 1000 najpopularniejszych według liczby kliknięć zapytań w danym dniu, które doprowadziły do wyświetleń, kliknięć i zwiększenia klikalności witryny. W obszarze Wykorzystanie witryny podana jest średnia pozycja 1000 najpopularniejszych zapytań – średni ranking adresów URL witryny dla tych zapytań.

Raport Zapytania w Google Analytics

Raport Zapytania

Raport Strony docelowe SEO

Raport Strony docelowe SEO przedstawia strony docelowe o najwyższych pozycjach w danym dniu (maksymalnie 1000 niepowtarzalnych adresów URL). Adresy URL w raporcie są układane w ranking na podstawie wyświetleń na stronach wyników wyszukiwania Google. Raport prezentuje liczbę wyświetleń i kliknięć 1000 najpopularniejszych stron oraz średnią pozycję wszystkich stron. W tabeli jest podane zestawienie danych dla poszczególnych stron docelowych. Raport pozwala określić, które strony zapewniają największy ruch w witrynie, a które mogą wymagać optymalizacji treści w celu zapewnienia lepszych współczynników klikalności.

Raport Strony docelowe w Google Analytics

Raport Strony docelowe

Raport Podsumowanie SEO

Raport Podsumowanie SEO pokazuje dzienne wyświetlenia, kliknięcia i współczynnik klikalności (CTR) w sieci wyszukiwania dla wszystkich zapytań w wyszukiwarce Google, w których na stronach wyników pojawił się adres URL należący do witryny. Obszar Wykorzystanie witryny przedstawia podsumowanie częstości, z jaką adresy URL witryny pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google oraz liczbę kliknięć – odwiedzin witryny z wyników wyszukiwania Google. Dane w tabeli są segmentowane na podstawie kraju lub według typu wyszukiwania z uwzględnieniem wyszukiwarek Google: Sieć, Grafika, Google Mobile i Wideo.

Raport Podsumowanie geograficzne w Google Analytics

Raport Podsumowanie geograficzne

Integracja Narzędzi dla webmasterów i Google Analytics

Dane prezentowane w raportach SEO Google Analytics były do tej pory dostępne w Narzędziach dla webmasterów Google. Jednak narzędzia Google Analytics pozwalają na głębszą analizę danych poprzez zaawansowane filtrowanie i różne sposoby wizualizacji.

Widok chmury terminów

Widok chmury terminów

Wymiar dodatkowy pozwala na pomocniczą segmentację danych, niedostępną w Narzędziach dla webmasterów.

Wykorzystanie wymiaru dodatkowego

Wykorzystanie wymiaru dodatkowego

Włączanie raportów SEO

Aby raporty SEO były dostępne w Google Analytics, trzeba być zweryfikowanym właścicielem witryny w Narzędziach dla webmasterów i administratorem w Google Analytics. Jeśli te warunki są spełnione, należy połączyć konta z poziomu Narzędzi dla webmasterów. Na liście zweryfikowanych witryn trzeba wybrać serwis i przejść do Zarządzaj witryną » Usługa internetowa Google Analytics.

Łączenie kont GA i GWT

Łączenie kont

Z listy wybieramy profil witryny w Google Analytics, która ma zostać powiązana z konfigurowanym serwisem internetowym i zapisujemy zmiany.

Dwie strony medalu

Wykorzystanie danych z Narzędzi dla webmasterów w Google Analytics daje dodatkowe możliwości analizowania widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google i źródeł ruchu przychodzącego do witryny. Jednak Narzędzia dla webmasterów nadal prezentują dane przydatne dla osób prowadzących witryny internetowe. Dlatego, pomimo zmian, wskazane jest posiadanie kont w obu usługach Google.

Komentarze są wyłączone.